Viitorul sună bine

Vă spuneam în urmă cu trei zile că voi ajunge la conferința Future of Media 2013, iar că mai apoi voi ajunge și la lansarea volumului de poezii al lui Iv cel Naiv. Din păcate, la cel din urmă event nu am mai reușit să ajung din pricina unei probleme cu tendonul piciorului stâng, care n-a apărut din senin, dar durerea s-a amplificat treptat de-a lungul zilei, iar până seara m-a doborât. Îmi pare rău pentru cine am dezamăgit cu lipsa mea.

romanticiiSă trecem acum la lucruri serioase. Vreau să vă spun din start că m-am simțit foarte bine, da, chiar dacă a devenit deja un clișeu. Ce să scriem despre un event? Păi că ne-am simțit foarte bine, că a fost grozav, nu contează dacă a fost așa sau nu, dar noi să scriem.. NU, categoric nu. Vorbesc cât se poate de serios. Am întâlnit niște oameni tare faini și am auzit lucruri care m-au interesat. Bine, e și normal căci din acest motiv am fost acolo. Pentru că sunt mai anormal de felul meu, vreau să mulțumesc și să felicit încă de pe acum organizatorii, Evensys, fiindcă m-au invitat și m-au impresionat peste măsură cu organizarea. Bună treabă Cristian Manafu! (În poznă, pe lângă morocănosul de mine, Robert și Cristi)

Acum să trecem la părțile interesante. În mare v-am tot vorbit de-a lungul zilei pe Facebook și în special pe Twitter despre ce se întâmpla acolo. Astfel că acum îmi propun să mă rezum la elementele esențiale ce s-au întâmplat acolo CÂT AM FOST EU, căci trebuie să specific, la ora 16.30 am plecat cu speranța că voi ajunge la celălalt eveniment. Costi Mocanu m-a impresionat cu viziunea lui, dar în același timp m-a și dezamăgit puțintel, căci dacă era să lăsăm discuția din startul conferinței să curgă fără un moderator, cred că se transforma într-un război Pro vs. Antena Group (Voyo vs. AntenaPlay). Altfel, am avut și lucrurile au fost ok.

Prin urmare, de la 1 iulie și până acum, trebuie menționat faptul că Voyo a ajuns la 90.000 de abonați plătitori, în timp ce AntenaPlay a ajuns la 450k de conturi create. Se anunță o luptă interesantă la care privesc în ansamblu. Nu am cont pe niciunul dintre serviciile respective deoarece, exact așa cum a specificat și Costi Mocanu, când serviciile de video content de la noi vor oferi un conținut de calitate, atunci și pirateria va scădea. Mi-a plăcut c-a recunoscut. A mai zis și că, la momentul actual, pirateria oferă mai mult utilizatorilor decât pot să ofere site-urile de conținut video premium de la noi; iar că pirateria este totuși un lucru de moment. De asemenea și eu cred același lucru, nu va mai ține mult timp. Partea bună a lucrurilor este că, și aceste site-uri de piraterie, gen vplay, educă utilizatorul român spre a consuma conținut video online. Pare-se că nu vom mai descărca așa multe filme sau seriale de pe torrente în viitor. Le vom vedea direct pe net.

Trecând mai departe, vă mai spun că Zonga a ajuns la 250k de melodii românești și două milioane de melodii în total. Un număr impresionant dacă stai să te gândești la tinerețea acestui proiect. Ce mi-a mai plăcut și impresionat a fost case study-ul celor de la McCann pentru campania Ghiță Ciobanul. Astfel, aprox. 50% din conturile românești (aprox. 7 mil. în total) de Facebook au interacționat cu pagina de FB a lui Ghiță, ca să nu mai spun că a ajuns să aibe mai multe likes decât președintele tării noastre în acest moment.

 

 

 

De departe cea mai plăcută prezentare a avut-o Tudor Galoș. Dinamism – într-un singur cuvânt. Am ridicat cel mai mult din sprâncene la faptul că, în România, la un spital din Cluj, tratarea pacienților se face prin Kinect. Eu nu știam acest lucru. De asemenea și faptul că reclama va deveni interactivă cu utilizatorul de Kinect. Practic, vei vedea informații live despre un produs direct din reclamă, ca să nu mai spun de personalizarea acestora în funcție de utilizator. Tot el ne-a adus în față o informație tare faină: a apărut o nouă clasă de mijloc, iar această clasă de mijloc suntem chiar noi, iar când spun noi mă refer la generația tânără de acum. Suntem mult mai activi, mult mai optimiști, dornici de schimbare, de implicare. Partea nasoală, iar aici e logic, este faptul că această nouă clasă de mijloc are o putere de cumpărare mai mică.

 

Ce am mai putut zări la eveniment a fost imprimanta 3D adusă de RoboFun. Pe Refresh puteți găsi și un video cu imprimanta la treabă. Am rămas impresionat de această creație, precum și de creațiile ei în sine. Cred că putem vorbi de un nou trend în artă, unul într-un viitor nu foarte îndepărtat.

Din păcate am ratat niște lucruri minunate. Prin urmare, pe scurt vă spun că s-a lansat aplicația PamPam. Ce face PamPam? Păi la fel ca Shazam for TV, este o aplicație de smartphone sau tabletă prin care detectați coloana sonoră dintr-o reclamă ca mai apoi să vă ducă într-o fereastră cu conținut despre produsul respectiv. Primești practic mai multe detalii. Este o interacțiune cu brandurile foarte folositoare pe viitor. V-o recomand de altfel.

Să nu uit să specific și de Mobile Multiscreen Universal Translator, testată în premieră la Future of Media 2013. Este o platformă ce permite traducerea simultană pe mai multe dispozitive și este de genul voice-to-text. Platforma fu creată în două săptămâni, nu este încă lansată, iar creatorii is cei de la Infinit Solutions.

Cam atât. Pozne găsiți aici. Încă o dată felicitări organizatorilor! 🙂

3 thoughts on “Viitorul sună bine

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *