Taxify este, oarecum, diferit de Uber

Nu cu mult, dacă stai să te gândești. Încă din design-ul și orânduirea butoanelor în aplicație, te poți orienta lejer în chemarea unei mașini, căci la această parte, Taxify este aproximativ o copie Uber.

Nu pot spune, cu toate acestea, că aplicația seamănă și pentru șofer la fel cum seamănă pentru noi, clienții. Din ce mi-am putut da seama, oamenilor de la Taxify le place să glisezi pe ecran ori de câte ori faci o cursă: glisează că ai ajuns la client, că ai preluat clientul, că ai început cursa, că ai terminat cursa etc.

Nu-i greu. E doar un buton pe care treci cu degetul de la stânga la dreapta. Am observat, totuși, că pentru șoferul cu care am fost azi-noapte, nu era chiar atât de ușor de utilizat aplicația.

Ideea de bază

Este aceeași. Intri într-o aplicație ca să-ți chemi o mașină să te ia din punctul A și să te ducă în punctul B. În tot acest timp te mai întrebi dacă e legal acest serviciu, dacă se uită dubios alții la tine când te urci într-o mașină fără indicative timp în care te uiți disperat la telefon ca să vezi numărul de înmatriculare dacă se potrivește etc.

Mă rog, toate problemele astea ciudate până intri în mașină. De regulă ceva limuzină, high-end, de te afunzi în scaun și zici că poți să dormi dus până la destinație. Asta-i una din diferențele față de un taxi de la noi. Calitatea mașinii cu care faci cursa.

Te mai întreabă șoferul dacă schimbă postul de radio, dacă bagă aer condiționat mai tare sau dacă te deranjează. E cam ceea ce se întâmplă (sau se întâmpla?) cu Uber. Bun simț.

Nimic mai mult. Nimic mai puțin.

Sunt, totuși, niște probleme

Taxify este o aplicație dubioasă care te face să-ți pui întrebări. Ceea ce nu-i deloc ok.

Prima dată când mi-am făcut cont la ei, m-au întrebat de metoda de plată. Am văzut și cash, și card. Mi s-a părut puțin dubios să văd cash într-o aplicație cu pretenții de genul celora de la Uber (că nu am cu ce altceva să fac comparație).

Dar nu atât de dubios. Eram ok să plătesc cash, atâta timp cât condițiile rămâneau cele prestabilite, iar din punct de vedere fiscal mi se oferea un bon.

Dar apoi întrebare: cum se putea plăti cash, dacă mașinile nu beneficiază de un dispozitiv de emitere a bonurilor / chitanțelor / facturi?

Butonul de cash a dispărut, între timp, la o actualizare a aplicației. Am observat recent.

Șoferii Taxify sunt și șoferi Uber

Și odată cu scăderea tarifului la Uber, așteptați-vă că cei selecți să-i găsiți mai des pe Taxify, pentru că bani. Ok, probabil c-o să-i mai găsiți și pe UberSelect, dar mai răruț.

Asta am conștientizat în timp ce mergeam cu un Audi A4 și mă afundam în scaunul din dreapta. Le convine tariful Taxify, pe care mulți îl considerau un avantaj spre deosebire de Uber.

Tariful în aplicația asta e de 1,45 lei / km, în timp ce la Uber a ajuns să fie 1,30 lei / km și 1,65 lei / km la UberSelect. Așadar, la granița dintre UberX și UberSelect, se află Taxify.

Un fel de cale de mijloc între două tipuri de servicii, dintre care se pare că ai avea mai mult de câștigat dacă ai prinde un Taxify.

Practic, Taxify și UberSelect vor fi serviciile folosite de cei care vor dori să primeze condițiile bune în timpul călătoriei. Asta nu înseamnă că UberX devine taxi pelicanu sau ceva de genul, va fi tot acolo, dar folosit mai puțin de oamenii cu pretenții.

Diferența nici nu-i foarte mare… Pentru 35 de bani pe km. Dar același lucru îl poți spune și despre Taxify. Numai că aici mai avem o problemă…

Sunt prea puțini șoferi

De trei zile mă tot chinui să testez aplicația asta. Să fac un drum. Ori de câte ori mi s-a oferit ocazia, am fost respins de mesajul “Drivers not available” sau cum zice, de fapt.

Și a fost frustrant. Înțeleg ca-n Rahova sau Ferentari sau Colentina la capăt de linie sau mai știu eu ce coclauri bucureștene, nu găsești mașină așa ușor, dar la Universitate sau Română să nu fie absolut niciuna pe la ora 14-15 după-amiaza? Nasol.

Până la urmă, tot oamenii cu job + Uber/Taxify au rămas, așa că nu poți să-i învinuiești prea tare. Dacă se găsesc mașini, ai cu ce, altfel treci la Uber, care din punctul ăsta de vedere, are mașini suficiente.

Cursa ca experiență

Nimic nou de adăugat aici. Doar o altă aplicație, același serviciu, același tip de cursă, dar puțin mai actualizată decât Uber.

La Uber, de exemplu, nu pot să trec adresa exactă a căminului, pe care îl puteți găsi pe Google Maps câteodată. Căci alteori parcă dispare în neant.

În fine, m-am bucurat să pot trece adresa exactă în câmpul de destinație fără să-i mai zic șoferului când ne apropiam de destinație să mă lase de fapt în alt punct, iar el să se întrebe de ce și să-mi arate că Waze-ul îl duce mai departe puțin.

Și foarte rapid timpul de răspuns în aplicație. Când m-am dat jos din mașină, am scos repede telefonul din buzunar și deja îmi apăruse pagina de rating a cursei și implicit șoferului.

Mi s-a părut tare.

Numai că nici până acum nu am primit vreo factură pe mail sau ceva fiscal în aplicație. Ceea ce nu-i bine, Taxify. O fi fost cursă gratis, pe nu știu ce cod de la voi, dar era ok să văd detaliile astea, ca la Uber.

Mă simțeam mai în siguranță. Asta nu-mi mai place. Faptul că nu poți vedea detaliat o cursă. Cel puțin la mine în aplicație. Îmi arată ora, locul plecării, locul destinației, timpul parcurs și distanța. Atât. Aaa și costul total.

Concluzie

O să folosim și Taxify. Dar eu aș vrea să rectifice problemele specificate aici. Pentru că nu-i vorba că românul n-ar cunoaște modalitățile de utilizare a aplicației, cât ar vrea să fie safe pe tot parcursul experienței.

E ok că ajungi la destinație bine și experiența cursei e mișto, dar dacă financiar nu vezi nimic la final, e nasol. Mai apoi, unde sunt mașinile când ai nevoie de ele?

Azi-noapte când am luat, erau o groază. Se pare că în weekend, cel puțin, se activează mai mulți, dar în timpul săptămânii și pe zi dai mai greu de ei.

Și da, e oarecum diferită de Uber. Pentru că are plusurile și minusurile ei față de aplicația cu care ne-am obișnuit.

Descarcă Taxify de pe Google Play, AppStore sau Windows Store și bagă codul „BUCURESTI” și ai prima cursă gratis la ei.

Later update: Am primit, în cele din urmă, factura la o distanță de 48 de ore de la cursă. Se pare că Taxify face ceea ce mai face și Uber, uneori, trimite facturile cu întârziere.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *