Sunt blogger. Și ce faci tu mai exact?

Păi răspunsul normal ar veni cam așa – scriu despre diferite subiecte. Bineînțeles că persoana cu care ai această discuție n-ar fi convinsă nici 1% de vorbele tale. Mă uit ani în spate la articole scrise de mine, de la cele mai stupide până la cele mai bune și nu pot să nu mă întreb: ce fac eu, de fapt, aici? Ce vreau să transmit? De ce tot bat tastatura aproape zilnic?

Vine un moment în viața ta când îți pui tot felul de întrebări existențiale în legătură cu ceea ce faci. Începi să-ți faci un plan, mai degrabă o analiză și să tragi linii. Eu după atâta timp încă sunt confuz. Nu pot să spun că am avut momentul meu în blogging, deoarece acest moment urmează să vină, zic eu, fire mai optimistă. Am multe să-mi reproșez până aici și să mă pălmuiesc cu exemple, dar uite, rămân puțin blocat la anumite lucruri.

sunt-blogger

Când spun lumii că sunt blogger, prima lor reacție este de luat în râs. E și normal. În România bloggingul nu este suficient de apreciat, de cunoscut, astfel încât să fie considerat o meserie stabilă, respectabilă (opinia mea, iar aici generalizez complet, adicătelea orice mic cetățean al României). De fapt, dacă de meserie ești orice altceva înafară de judecător, procuror, antreprenor (musai de succes sau director de companie / corporație ceva pe aici) sau medic, ești egal cu nimic în țara noastră dragă.

Astfel, ca blogger, încerci să explici că te asemeni cu un scriitor, numai că nu publici cărți. Atunci vine o altă întrebare dureroasă: păi de ce mai scrii dacă nu publici cărți? Scriu pentru un auditoriu mic, ce-i drept, dar care îmi citește orice idee și mă susține sau contrazice unde este cazul (ar fi răspunsul). Orice discuție dusă către nișă sau lucruri tehnice de online pierzi omul cu totul. Adevărul este că nici eu nu aș știi unde să-l ghidez. Sunt atâtea bloguri slabe acolo în top (oricare ar fi el..) cu un trafic atât de mare și nemeritat, încât nu mai am niciun fel de argument.

Ce să-i spun? Sunt copywriter? Până la urmă cam aici s-a ajuns noțiunea de blogger. Azi scriu despre o campanie, mâine despre alta și la finalul săptămânii mai implic cititorii într-un concurs-campanie. Campania asta bineînțeles are un ton-of-voice și o interacțiune mare cu publicul. Că de asta zic copywriter, căci cam asta fac și ei – texte publicitare, content care să vândă. În acest fel ajung un mare formator de opinie, banii vin cu grămada, îmi fac vacanța-n Malta și iată ce viață frumoasă petrec eu…

Nu aș putea spune nu unei campanii care îmi place, cu care mă identific, din partea unui brand drag mie, dar nici nu aș putea toată ziulica să scriu despre asta. Mi-ar fi peste rațiunea mea de ce înseamnă blogger și blogging. Un blogger ar trebui să ofere un punct subiectiv de vedere asupra anumitor lucruri din orice domeniu. Să atragă prin propria-i semnătură și subiectivitate cititorul, să-l facă să-l placă, de aceea cred eu, și subiectele trebuie să fie diverse.

Am renunțat la foarte multe bloguri de top, în această perioadă, să le mai citesc. De ce? Fiindcă tot ceea ce primeam în reader erau: „cum să faci o campanie cu bloggeri”, ”cum a procedat compania X în online”, „social media done well by compania Y”, „brandul X lansează produsul Y”, „hai la evenimentul P susținut de J” și așa mai departe. Practic, nu că oi fi eu cine știe ce mare blogger așa cum vă puteți da și voi seama (probabil, ca să vedeți că-s sincer), dar nu mai există diversitate în subiecte. Totul ține de ce pui pe masă la finalul zilei și asta este dureros.

N-am mai citit un articol bun, documentat, care să mă impresioneze de nu știu cât timp. Nu zic, că mai aflu o știre-alta sau o inițiativă faină prin intermediul blogurilor, nu-i rău, dar a venit acest val în care toți vorbesc campanii, toți vorbesc branduri și au uitat ce face un blogger mai exact – își exprimă punctul de vedere în legătură cu diverse subiecte de interes public sau personal.

Cu ce mă ajuți tu, considerat formator de opinie și blogger cunoscut, pe mine ca om, dacă-mi scrii în permanență despre brandul X sau campania Y? Ce vrei să-mi arăți? Cât de bine o duci când primești serviciile respectivului brand și le arăți pe blog? Nu-i fain așa, nu-i fain deloc. Nici nu mă convingi, nici nu mă faci să-ți comentez la articol. Mai mult, cazi în ridicol din punctul meu de vedere.

Sunt așa zile în care îmi vine să dau ceasul înapoi la bloggingul din 2007-2008, atunci când nu existau subiecte în care se vorbea exclusiv campanii și branduri. Acum, ziceți voi, fie că sunteți bloggeri sau internauți oarecare. Când spuneți blog, blogging și blogger, la ce vă gândiți?

sursă foto

5 thoughts on “Sunt blogger. Și ce faci tu mai exact?

  1. Eu n-am probleme de astea, eu sunt confuz din perspectiva in care nu inteleg de ce mai scriu ce ma tine prins de acest curent…fiindca n-am un obiectiv cu el. E prea ciudat, probabill de asta ma si atrage.
    E ok sa faci ce vrei, oricum in timp se cern toti si toate, ca doar timpul nu iarta pe nimeni.

  2. Nu cred ca ar fi mai bine sa te intorci in 2007, mai degraba poti sa iti vezi de drumul tau si sa speri la ce e mai bine, poate vei reusi, poate nu, insa o faci asa cum crezi tu ca e bine si apoi poti sa te mandresti cu asta… eu cel putin asa vad lucruruie 🙂 nu as prefera sa ma intorc in timp, oprtunitati sunt mult, mult, mult (insist pe mult, se observa, nu ? ) mai multe in prezent… depinde si cum profitam fiecare de ele 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *