Un sistem defectuos, marca Altex

Zilele trecute am tras o fugă până la Altex Bucur Obor să ridic un laptop pe care îl rezervasem din timp la ei pe site.

Am ridicat fix o laie.

Duminică

Duminică după-amiaza am făcut o rezervare la Altex Bucur Obor pentru un laptop. Nu contează modelul, astea-s detalii neimportante. Detaliile importante sunt că pe site, la detalii, produsul era în stoc.

Odată comanda făcută, mi-am primit tichetul de rezervare cu codul aferent pe mail, l-am printat și a rămas pe ziua următoare să mă duc la Bucur Obor să-l achit și să-l ridic.

Luni

Pe la un 11 merg la Altex Bucur Obor să-mi ridic premiul. Cu zece minute înainte de a-l ridica, o persoană apropiată mie, implicată direct în afacerea asta, m-a asigurat că totul este în regulă și că doar „cinci minute durează să-l aducă din depozit”.

Intru frumușel în magazinul destul de (ne)încăpător al celor de la Altex. Arăt rezervarea, se verifică codul și aud cu urechile mele cum „imediat se duce colegul să-l aducă din depozit”.

La nici cinci minute după ce colegul s-a dus în depozit, celălalt coleg care era ocupat cu prezentarea laptopului și ridicarea rezervărilor, primește un telefon ca să audă că singurul laptop care mai era pe stoc în Bucur Obor era cel expus. Un laptop plin de praf cu un ecran în ceață pe care se deslușeau configurațiile acestuia și lipsa unui sistem de operare.

La auzul veștilor din depozit, via telefon, tipul ăsta nici nu vă mai spun că a fost atât de dat peste cap încât a făcut ochii mari, și-a pus mâinile în cap și începuse să-mi vorbească precipitat. S-a dus dracului controlul.

Eu eram presat de timp, iar magazinul pe care îl selectasem pentru ridicarea produsului nu era ales la nimereală, având în vedere agenda zilei.

O problemă reală de sistem

Problema pe care am sesizat-o acolo și care mai târziu mi-a fost expusă în cuvinte frumoase de către doi angajați de la Altex e următoarea: pe site nu se specifică cât stoc exact este pentru un produs, iar rezervările cică se făceau în trecut când mai erau cel puțin DOUĂ produse pe STOC.

Ce înseamnă două produse pe stoc? Păi unul expus, prăfuit, și altul în depozit. Tot prăfuit, dar măcar aflat într-o cutie sigilată. Acum sistemul funcționează în așa fel încât, rezervarea se face și când mai e un singur produs pe stoc, adică cel expus.

Pe scurt, tu nu știi ce produs rezervi exact. Poate tu crezi că e cel din depozit, dar poate fi la fel de ușor și cel expus din pricina sistemului defectuos de la Altex.

Am arătat că am rezervare, din nou. Practic erau puși într-un offsaid de zile mari și se îmbârligau în cuvinte unul pe celălalt neștiind cum și ce să facă.

Au spus de cincezi de ori că nu e vina lor, ci a sistemului de pe site. Adică e vina unui sistem al unui magazin pentru care ei lucrează și de care ei se fac că nu au habar, dar în lipsă de explicații avantajoase pentru ei, filozofează în jurul subiectului, a gravității problemei și cât de importantă e rezolvarea ei.

Ziua de marți a fost și cea în care s-a adus un laptop de la depozitul din Chiajna. În total am făcut două drumuri. Unul degeaba.

Cu toate acestea, aș dori să clarific faptul că cei doi angajați care s-au ocupat de problemă au fost la înălțime. Și cu nervii, și cu situația.

ATENȚIE

Din povestirea de mai sus ceea ce trebuie voi să rețineți este că Altex are un sistem foarte defectuos de rezervare a produselor. Eu nu aș îndrăzni să mai comand de pe site-ul lor după experiența asta nasoală.

Produsele pe care le vedeți ca fiind în stoc pot fi, de fapt, într-un stoc chiar și de UN SINGUR produs – cel expus. Îl vreți pe ăla? Eu nu cred. Și eMag oferă resigilate, dar la discount, nu la preț întreg.

De asemenea, ca să obțineți cadrul complet al întâmplării, în timp ce achitam laptopul în avans, la vreo zece pași, trei gardieni păzeau un client nervos pentru că Altex nu a respectat nu știu ce procedură legată de un telefon. Am auzit și ceva de dat în judecată. Mi s-a părut de prost gust să vreau să cumpăr ceva, iar în jurul meu să aud înjurături și urlete în magazin.

Cel mai mic preț pentru cel mai dezorganizat sistem?

Altex, ar fi cazul să miști ceva.

sursă foto

7 thoughts on “Un sistem defectuos, marca Altex

    1. Pentru a nu exista probleme. Am vrut să testez produsul, să îl văd cu ochii mei. Am dorit eu, de data asta, să fac așa. Se pare că a fost cu folos, căci am descoperit o problemă pe care sper să n-o mai aibă și alții.

    1. Sunt oameni conștienți de asta acolo, Alex. Eu sper și vreau să cred că vor remedia problemele existente. Nu toate, ca mereu vor fi câte unele, dar cele principale, care pot fi remediate, să le rezolve.

  1. Eu am primit mesaj cum ca produsul comandat si rezervat in magazinul X, este produsul expus in vitrina, in stare perfecta. Normal ca nu l-am cumparat.

    1. Asta e problema, că uneori merge, alteori nu. Ar trebui să meargă mereu.. nu doar când vor.

  2. Din pacate nici eu nu mai aleg Altex. Preturi asemanatoare cu Flanco, insa cheful de munca nu exista. Daca la Flanco de preia un angajat in primele 5 minute, la Altec poti sa stai jumate de.ora si nu te intreaba nimeni de vorba.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *