Și strategia ta de vanzare care-i, de fapt?

Nu am să înțeleg niciodată oamenii care vor să facă profit, dar nu vor să facă profit. E paradoxal, știu.

Se aruncă în diferite acțiuni de vânzare care nu sunt gândite sau ei sunt atât de nehotărâți încât nu știu dacă-i ok sau nu să vândă.

Primul exemplu vine din partea unui magazin de pe strada Vigilenței, colț cu Sapienței, în spatele blocurilor turn de pe Bulevardul Libertății. Magazinul se numește Kalimera, e destul de cunoscut în zonă, nu-i cu scop publicitar, e un simplu butic.

Nu știu ce fel de locatari stau în zona respectivă, dar cel mai apropiat magazin de aprovizionare imediată este un Shop&Go, destul de sărac, pe Națiunile Unite. De menționat că dacă ajungi târziu să-ți iei ceva de prânz de aici, nu prea mai ai ce găsi. Se golesc rafturile destul de repede.

Revenind, scopul acestui magazin este de a face vânzare, din ce mi-am dat eu seama, pe perioada cât lucrează lumea la birou. Dacă știți sau nu, vă spun eu, în zona aceasta sunt foarte mulți oameni care lucrează la stat, precum și firme private cu activitate de birou. Așadar program 9-18 și mai lejer de atât.

Programul acestui magazin este unul comic de tot. Se deschide undeva după 9, uneori are lacăt până la 12, iar de închis își trage oblonul undeva la ora 16.00. N-aveți idee de câte ori mi s-a întâmplat să vreau să ronțăi ceva pe final de program și să nu am de unde să-mi iau.

Sau să doresc să-mi achiziționez repede un 3 în 1 pentru că te mai apucă somnul după-amiaza la birou, mai ales cu căldura de afară. Nimic. Nu aveai de unde să iei. Trebuia să merg până la Națiunile Unite, dar pentru ceva ce puteam să rabd, n-avea rost să pierd 10 minute din muncă.

Cu toate astea stau și mă gândesc, oamenii aceia ce profit scot acolo? Câtă vânzare să faci în 4-5 ore? Că eu i-am prins doar de câteva ori în programul specificat de ei. Și-n plus, locatarii de prin preajmă poate au nevoie de ceva urgent, iar tu la 16.00 când doar funcționarii publici spun la revedere biroului – închizi. E în câștigul tău?

Un al doilea exemplu vine de la un tip tare nostim, cu gura mare, umflat de pastile, la care am fost zilele trecute ca să văd un frigider. Mă interesa ceva bun, funcționabil, pentru un an-doi, nu mai mult. Omul avea un preț prea decent, frigiderul arăta bine, dar când l-am cunoscut am rămas mască.

Ironic în sensul cel mai prost al cuvântului, cu aproximativ două-trei greșeli de exprimare de când deschidea gura și foarte pe grabă – acesta era vânzătorul. Am zis să văd frigiderul, așa că l-a deschis și ce să vezi, era înghețat. El dorea să vândă pe loc un frigider care funcționa. Ca să nu mai spun că fierbea acolo lângă mine, n-avea răbdare.

Haideți că sunt pe grabă. Dacă e să-l luați, mă sunați dvs. Eu sunt pe aici, prin zonă. Da’ mă sunați, că rezolvăm, vin eu de unde oi fi. O oră, o jumăte de oră mai stau prin zonă, apoi nu știu.

Cam asta a reușit să-mi zică ca să mă convingă că trebuie să mă urc în mașină și să plec de acolo.

Așadar sunt niște persoane ori nehotărâte, ori care au o strategie așa slabă de vânzare încât ar trebui să se ocupe de altceva. Sau s-o regândească, dar exemplele de mai sus mi-au dovedit că nu prea au ce să regândească. Pentru că nici prin minte nu le-a trecut.

Hai, poate că-n cazul magazinului o fi ceva mai special, dar de ce ai mai închiria un spațiu ca să faci vânzare? De ce ai mai angaja un om să stea la tejghea? Poate o fi afacere de familie, dar totuși, care-i scopul, dacă vinzi doar când vrei tu?

2 thoughts on “Și strategia ta de vanzare care-i, de fapt?

    1. Nu știu ce ar putea vinde în spatele magazinului. Nici nu am stat să mă gândesc la asta, Gabriela. De câte ori am intrat, am dat peste o doamnă respectabilă și un domn, nu prea nație română, care mai era pe acolo. Posibil proprietarul. Nu păreau să fie niște oameni dubioși, hai, bine, poate puțin proprietarul. :))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *