Prea multe „how to-uri”, prea puține „do-uri”

În momentul când am decis să mă apuc serios de blogging, mi-am trecut pe listă câțiva bloggeri străini la care am apelat pentru a învăța nițică treabă. Știi cum e, dacă vrei să ajungi sus, mai trebuie să mai și furi de la cei care sunt deja acolo.

Toate bune și frumoase, trece o perioadă, prind niște lucruri faine, după care mi-am dat seama de ceva. Oamenii pe care-i urmăream deja ajunseseră să repete aceleași și aceleași lucruri.

Ok, substanța de motivație în tone of voice-ul lor exista și tot o să mai fie, dar deja aceleași lucruri spuse din nou și din nou sub o altă formă devin enervante.

Parcă nu mai știau ce să spună.

Am ajuns să am căsuța de mail plină de „how to-uri”, dar fără ca eu să simt acel „do it”. Așa că am să vă povestesc câte ceva din ce am prins până acum despre aceste bloguri, că poate nu strică.

Toate blogurile de „how to-uri” sunt bune în măsura în care au substanță tehnică, sunt nișate sau tu ești la început de drum. După care deja acest „how to” devine un laitmotiv de care te poți lega să mai prinzi câte ceva.

Problema este că nu prea mai ai ce să mai prinzi de la un anumit punct. Aici intervine „next level”.

„Next level” este momentul când ieși din vizuină. Când începi să cunoști oameni. Când începi să activezi în offline. Să-ți arăți fața. Să cunoști alte mentalități.

La acest nivel vei observa că toate acele „how to-uri” sunt total inutile. Sau cel puțin pentru mine așa s-au dovedit. Nu mai au nici o valoare.

Dar cine poate înlocui această valoare?

Oamenii. Oamenii pe care începi să-i cunoști, care-ți plac, de la care începi să simți inspirație, de la care începi să ai un feeling încrezător.

Ei îți vor demonstra că lucrurile stau altfel. Că să furi de la cineva care e lângă tine și vorbește și interacționează cu cei din jur, e mult mai valoros decât niște cuvinte așternute pe un blog motivațional.

Omul are mai mare valoare în offline decât în online. Iar pentru mine acest lucru este unul precis și fără echivoc.

De aici se simte DO-ul. Nu „how to-ul”. Practic, de asta avem nevoie. De un imbold pentru a pleca de pe loc.

Sunt ferm convins că oamenii din spatele blogurilor de succes internaționale sunt oameni foarte inteligenți și care inspiră pe oriunde merg, dar să vezi de 3 ori pe săptămână în căsuța de mail: „How to start making money from your blog in these 3 simple steps”.. parcă începe să devină un soi de abureală ieftină.

Ce vreau să spun, de fapt?

Vreau să vă recomand să ieșiți din case. Să experimentați. Din nou, aceste cuvinte au mai fost spuse, dar sunt bune. Lăsați acel „how-to” la nivel basic și treceți cât de repede puteți la „next level”.

Înconjurați-vă de oameni de valoare, de oameni care sunt pe felia voastră, de la care aveți ce învăța, cu care vă puteți distra și lista continuă.

Nu vă sfiiți să schimbați foaia, să faceți o nouă listă de priorități.

Am decis, astăzi, să-mi anulez abonamentele făcute la blogurile pe care le citeam acum câțiva ani. Fiindcă și-au pierdut valoarea din punctul meu de vedere. Au devenit platforme cu conținut basic, dar eu nu mai sunt acolo. Cel puțin așa mă simt.

Stați la o masă cu oameni care au făcut ceva și ascultați cu atenție. O să simțiți instant inutilitatea articolelor ălora de „cum am ajuns milionar în 3 zile”. Nu-s rele, atâta timp cât conținutul este de calitate, dar s-o auzi venind din gura omului, e altceva.

Simt, oarecum, că oamenii nu mai au răbdarea să citească asemenea povești. Timpul a devenit un element haotic după care ne ghidăm din inerție, dar tocmai asta e, că nu trebuie să ne ghidăm din inerție după el.

Trebuie să-l folosim la maximum, iar ca să-l folosim la maximum, trebuie să avem calitatea de partea noastră. Întotdeauna.

Fiți curioși, fiți îndrăzneți, furați din experiența altora și folosiți-o, dar cât mai mult din offline. Cât mai mult din jungla de afară, nu din biroul de acasă.

Ieșiți din case!

P.S.: Nu, n-o să mă apuc să scriu o carte motivațională. Ar fi inutilă. Și nici trainer nu mă fac. 🙂

Foto de pe Unsplash.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *