Notițe de la Future of Media 2014

Mi-am notat, așa la liniuță, câteva idei de la conferința de ieri, Future of Media 2014 pe care vi le voi lăsa mai jos, în ideea în care vă vor fi de ajutor.

Înainte să purcedem spre treburile serioase, țin să precizez că odată cu Future of Media 2014 am împlinit un an de când tot merg constant la evenimente din online. Sper ca în 2015 să ne zărim la mult mai mult față de anul acesta! 😀

future-of-media-2014-adispune

Acum pentru treburile serioase.

Petrișor Obae, de la paginademedia.ro a fost cel care a deschis primul panel și a zis cam asta:
  • Faptul că online-ul nu mai este un loc de retragere pentru jurnalism, nu mai este acea insulă unde te refugiai pe lângă job. Momentul de cotitură a fost cel al alegerilor parlamentare de anul acesta, când s-a dovedit puterea online-ului. Acum acesta e devenit doar un alt mediu unde jurnaliștii au performanțe mai bune.
  • În industria TV, puterea brandului este mult mai considerabilă decât credem noi. Acea siglă pe care o vedem noi pe ecran are o influență mult mai mare decât ne place nouă să credem.
  • În 2015 pe TV vom vedea mai mult reality show. Televiziunile vor părăsi zona de ficțiune va pierde din ce în ce mai mult teren pe micile ecrane.
  • Cât despre publicul televiziunilor de știri, statistica ne indică faptul că este unul bătrân, casnic și nu foarte educat.
  • Primele patru ziare quality au împreună un tiraj zilnic de 55.000 de exemplare, pe când cel mai vândut ziar este un tabloid – Click cu puțin peste 100.000 de exemplare. Ca și comentariu personal, sunt dezamăgit. Nu sunt surprins, ci pur și simplu dezamăgit de cocălărismul existent în țara noastră.
  • Tot în cadrul alegerilor de anul acesta s-a dovedit faptul că TV-ul nu mai are o forță atât de mare de manipulare. Online-ul vine spre el mâncând pământul.
  • Publicul va aprecia mai mult calitatea conținutului începând cu anul 2015. Lucru excelent din punctul meu vedere, fiindcă trendul acesta a pornit încă de la alegeri, unde oamenii, am văzut, își selectau pe sprânceană posturile de știri la care să urmărească evenimentul.

Dragoș Stanca, de la ThinkDigital a început cu o imagine foarte frumoasă, ba nu, chiar două, în care prezenta situația jurnalismului românesc la momentul actual. Foarte prost și mai apoi mort.

  • Oamenii preferă Facebook-ul pentru a-și citi știrile zilnic.
  • Într-o piață media globalizată agresiv, în care „Tata Google” și „Mama Facebook” iau 65% respectiv 15%, local market-ul se zbate pentru 20 de procente. De asemenea local market-ul investește în Google și Facebook pentru promovare, iar de aici rezultă tabloidizare și clickbait.
  • Conținutul valoros revine la pay-to-read. Va trebui să scoatem bani din buzunar pentru a citi conținut de calitate. Jurnalismul de calitate se va afla în online.
  • Vom trece de la SEO la OAO – adică la optimizarea audienței online. Nu se va mai prefera cantitatea, ci calitatea.
  • Multi-screen, deja se întâmplă. Faptul că stăm pe Twitter când vedem ceva la TV. Din ce în ce mai mult vom avea parte de asta.
  • Prosumer = Producer + Consumer
  • Traficul începe să se îndrepte tot mai mult pe mobil. Mai mult de 50% va fi de pe mobil.

Laura Barbu, Vodafone România

  • Petrecem peste trei ore pe mobil
  • 90% dintre utilizatori caută ceva pe internet prin mobil
  • 50% dintre utilizatori folosesc hărțile când sunt pierduți
  • Video-ul are o rată de engagement de 4-5 ori mai mare pe mobil
  • Smartphone-ul este kitul nostru de supraviețuire. NU. Aici trebuie să comentez. Nu sunt de acord, iar ca voi să nu mă înțelegeți greșit, nu sub această formulare. Căutată formularea corectă, probabil aș fi fost.
  • Astăzi avem o aplicație pentru orice. Mâine vom avea un video pentru orice. Nu din nou. Nu mi se pare ok. Păi voi vă dați seama cum ar fi să avem un newsfeed plin cu video-uri de la prieteni? Unul urând noapte bună și altul dansând pe manele? Oh, stați, deja se întâmplă…

Răzvan Căpănescu, Leo Burnett Group

  • A început prin a spune că ne aflăm într-o eră post-advertising. Asta m-a dus cu gândul la post modernism. Mi-a plăcut.
  • A spus că nu vom mai simți publicitatea așa cum o avem astăzi
  • Calupul de publicitate pe TV e trist fiindcă e conceput din forme arhaice

Mugur Pătrașcu, iLeo

  • Avem comunicare generală, de acum, cu parte integrantă cea digitală
  • Brandurile în comunicarea lor ar trebui să aibă de acum înainte: Storytelling (content), Audience Agregation – Understanding – Communities și CRM & Commerce – Performance
  • Brandurile ar trebui să pună de acum înainte accent pe situație, pe plasarea în timp și spațiu în interacțiunea cu clientul.
  • Tot brandurile ar trebui deja să devină mici redacții care să emită opinii solide

Mihai Gongu – GMP Advertising

  • Brandurile vor ajunge să angajeze Meme Agents, adică oameni care să se ocupe de trenduri, ca niște scouteri
  • Bugetele brandurilor vor merge către vloggeri, fiindcă tot mai mult conținut video devine accesibil tot mai multor persoane. Vai. Mama. Noastră.
  • Emoji vor deveni noua nebunie în comunicarea online. De parcă nu e deja una.

Acum hai să vorbim repejor și pe larg. Claudia Chirilescu și Cristian Ursea de la Spoon Media au venit cu ceva nou la Future of Media și au discutat despre campanii prin WhatsApp. Pe lângă faptul că nimeni din sală n-a prea acceptat ideea, fiindcă WhatsApp este și va rămâne un spațiu considerat intim de utilizator, câțiva nici nu utilizau aplicația.

Bogdan „Bob” Botezatu de la Bitdefender România, ne-a spus că Bitdefender este Dumnezeul nostru. Apoi ne-a demonstrat câteva statistici din ultima perioadă, trenduri de pe malware cu direcția Android și ne-a mai transmis frumos că toate datele noastre sunt într-un Bitdefender Box la care ne-am conectat telefoanele pentru internet. Drăguț sau cum? 😀

Ilyan de la Ilyan.Com a aruncat bomba. Videobloggingul este următorul mare lucru. Iar bloggerii vor trebui să devină vloggeri dacă vor să mai trăiască frumos. Asta așa spusă pe șleau. Păi aici e de discutat mai pe larg.

Munca depusă de videobloggerii români este apreciabilă, dar calitatea acestora este una deplorabilă. În continuare foarte mulți videobloggeri români au probleme de sunet în ceea ce publică, vorbesc porcării, se prostesc în fața camerei, iar targetul nu crește de 15 ani. Dar nu-i neapărat vina lor. Vina lor este că nu cresc puțin maturitatea din clipuri și nu educă cât de cât audiența. Acel OAO + nițică cultură.

Nu, noi am rămas la cancan, la scandal, dar de data asta pe bază de online. Ce-a mai făcut ionutzu frumu$elu cu chrisssa69 pe Facebook și discutăm într-un videoblog de 5 minute asta. Trist. Sper că se va îndrepta treaba.

Tudor Galoș de la Microsoft a venit și ne-a dat prezentarea zilei așa cum era de aștept. O lecție nouă de marketing, pardon, despre marketing-ul viitorului – agile marketing. Ce-i aia? Agile Marketing înseamnă îmbunătățirea predictibilității, transparenței și adaptabilității la schimbare a funcției marketingului.

Adică spre deosebire de metoda tradițională, acum avem: Connect & Collaborate, Integrarea Clientului, co-crearea valorii cu clienții, gestiunea experienței clienților, viziune de proces (7 procese), simțire, răspuns, adaptare (toate într-un pas).

Ca și concluzie, am lăsat un tweet la finalul conferinței, tweet pe care-l las și aici. Minunatul eveniment a fost realizat de Evensys. Parteneri au fost: Vodafone și Bitdefender.

One thought on “Notițe de la Future of Media 2014

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *