Niște statistici în urma Mobifest 2016

În continuare pentru mine conferințele de genul acesta, bazate pe tehnologie nouă și marketing sunt mai degrabă bune pentru numere.

Nu, nu e vorba că n-aș fi interesat de strategii de marketing pentru mobile, în acest caz, dar până la respectivele strategii, încă mai cred că trebuie să prindă rădăcini ideea de: „Bă, gata! Gata! E vremea mobile-ului acum, iar tu ca om de marketing trebuie să-ți faci afacerea vizibilă și pe partea asta!”

Google-ul a început să pedepsească drastic site-urile care nu sunt mobile friendly, prin urmare nu e de joacă. Gabriel Pătru, de la MEC, în prezentarea sa a susținut că dintre utilizatorii de internet, 92% utilizează smartphone-urile și navighează pe internet în timp ce se uită la TV.

Practic fac multiscreening. Din ăștia 92%, 79% sunt pe smartphone-uri și nu altceva (tablete, phablete sau mai știu eu). Iar aceste procente sunt la nivel național, adică la noi. Suntem peste Rusia, Cehia, Polonia sau Ungaria la treaba asta.

Chestia tristă este că în domeniul acesta, consumatorul este peste brand. Adică noi ăștia de consumăm suntem cu mult înainte de ceea ce fac brandurile astăzi. Doar 3 din 9 branduri care au un spot publicitar la TV trimit consumatorul către un asset – fie el pagină de FB, concurs online, site sau altele de genul.

E ok? Nu, nu e ok.

Trăim într-o lume care se digitalizează tot mai mult. Cred cu tărie că deja suntem în această epocă a digitalului, iar asta nu se va schimba prea curând, ba ea va tot evolua și evolua într-o viteză incredibilă. Nu e timp de bătut pasul pe loc. Telefonul este cel ce joacă rolul cel mai important în comportamentul consumatorului astăzi.

Hai să vă mai zic una, de la Cora Diaconescu de la TRIBAL. Ea a vorbit despre video în mobile marketing. Tot cu statistici. A zis în felul următor: Traficul de date se împarte astfel: 43% video pe smartphone, iar pe tabletă 55% pentru video. Trendul e de creștere până la 70% în 2021. Practic, înțelegeți și voi că din traficul de date pus la dispoziție de providerii Orange, Vodafone, Digi etc, 43% se duce pe video pe smartphone. Și asta e în creștere ca tip de content.

Mai departe dau citare statisticilor de la iSense Solutions, care au venit cu ceva mult mai amplu bazat pe comportamentul consumatorului român cu smartphone-ul.

Prin urmare, 89% utilizează smartphone-ul mai ales seara, acasă. Alte locuri ar mai fi la serviciu 65%, 64% în mijloacele de transport în comun, 58% în cafenele, 50% în restaurante, iar la evenimente sociale / petreceri 43%.

Cu toate că mai toți avem, cred și sper, internet inclus în cartele noastre / abonamente, puțin peste 50%, adică 54% preferă să se conecteze la net numai prin rețele wi-fi. Pretty weird this one.

Totodată, numărul de activități diferite pe care utilizatorii le realizează pe smartphone cel puțin o dată pe zi a crescut de la 8 în 2014 la 9 în 2016. Cele mai comune utilizări ale telefonului, exceptând vorbitul şi trimisul sms-urilor, sunt accesarea site-urilor web (87% dintre deţinătorii de smartphone practică această activitate zilnic în 2016, faţă de 68% în 2014), a reţelelor sociale (85% în 2016 vs. 64% în 2014) şi a e-mailului (79% în 2016 vs. 65% în 2014). De asemenea, românii folosesc smartphone-ul pentru a vorbi pe chat, pentru a realiza şi edita poze, pentru a se juca sau pentru a asculta muzică. – iSenseSolutions

Din punct de vedere al conținutului, fix ce v-am zis anterior – 82% preferă să urmărească video content pe smartphone, dintre care 77% clipuri muzicale, 73% clipuri funny și doar 47% tutoriale. Chestia cu clipurile muzicale e normală. Am văzut o groază de persoane care stau și ascultă pe YouTube în loc să utilizeze o aplicație de music streaming.

Și acum să vă dau bomba înainte de încheiere: Smartphone-ul a devenit o sursă de informare pentru consumatorii români, 92% dintre utilizatori căutând pe acest dispozitiv cel puţin o dată informaţii despre un produs, înainte de a-l cumpăra.

Studiul celor de la iSense Solutions a fost realizat pe un eșantion de 1029 de respondenți și se adresează celor peste 18 ani. Mai multe detalii găsiți aici.

S-au discutat foarte multe chestiuni interesante: strategii, cum să îți optimizezi mai bine site-ul pentru mobile, cum să ai o aplicație bună și așa mai departe. Dar nu vă voi vorbi despre aceste lucruri aici, căci îmi doresc doar prin aceste procente să vă conving să mergeți la următoarea ediție de Mobifest. Vă las și o imagine interesantă.

indexare-motoare-de-cautare

Mobifest este o conferință organizată de Evensys.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *