Idei de la #PRForum 2015, partea a II-a

Revin cu partea a II-a de idei „furate” de la #PRForum15, de săptămâna trecută. Sesiunea a II-a a fost despre Inspiration in Communication și i-a avut ca vorbitori pe Paul Renaud, Ioana Mănoiu (GMP PR), Vlad Tăușance (People & People) și Oana Bulexa (MSLGroup The Practice).

De data aceasta n-a mai fost o dezbatere ci fiecare a avut câte o prezentare de făcut. Paul Renaud a discutat despre CEO și i-a făcut un portret actual al acestuia. Înainte de asta, Paul Renaud este executive coach și marketer, a trecut pe la mai multe companii și a scris cartea A Networking Book și detalii găsiți pe pagina lui web.

Mi-a plăcut că a fost într-adevăr un enternainer pe durata prezentării, foarte activ și a stârnit multe zâmbete în sală. A început să vorbească în limba română și a vorbit mult mai bine decât majoritatea vedetelor sau fotbaliștilor de la noi.

Despre subiect a spus foarte multe lucruri interesante printre care ce vrea un CEO, iar pentru că nu se poate spune exact, depinde de mai multe variabile: de personalitatea sa, de experiența acestuia, să își îndeplinească obiectivele, un plan de succes, o idee măreață. 

De asemenea a mai afirmat că tu, ca și companie, trebuie să știi cum gândește, din punct de vedere financiar, un CEO. Trebuie să-l citești, să-l cunoști foarte bine. Majoritatea CEO-urilor vor să fie înțeleși de oamenii cu care lucrează. Au nevoie de educație.

Cât pentru CEOs, dacă știi să comunici, nu înseamnă că o faci și cum trebuie pentru ca mesajul să poate fi transmis corect către audiență, nu staff. Practice makes perfect – o deviză a ceea ce trebuie să facă un CEO și ce trebuie să faci cu el.

După cum spune Paul Renaud, iată care ar fi patru lucruri pe care un CEO nu ți le va spune:

  1. Să fii de încredere e mai important decât să fii deștept.
  2. Încrederea în sine este mult mai importantă decât inteligența, aptitudinile sau talentul.
  3. Ar trebui să te consulți cu șeful dacă ai un argument de demonstrat, dar cu respect.
  4. Being great is necessary but not sufficient. Make others feel great, too.

Ioana Mănoiu a vorbit despre De la real beaty la proudly ugly, dar categoric totul aspirațional (sau semiaspirațional) cu privire la alții. Drept urmare vă las videoclipul unei campanii faine de la Intermarche.

Vlad Tăușance a venit și a vorbit despre Cine locuiește în social media?

Din nou o prezentare ca la carte făcută de strategul de la People & People, recunosc (și să mă ierți, Vlad) pentru campania din online a lui Klaus Iohannis de anul trecut când a candidat la președinție și a câștigat.

El a spus, iar aici are foarte mare dreptate și oamenii care se ocupă de comunități ar trebui să fie foarte atenți, nu mai există trolli amatori. Oamenii ăștia s-au specializat, există comunități, pagini, oameni care așteaptă o gafă ca să te taxeze pentru ea. Dacă Cronica Cârcotașilor mai există, lejer și-ar putea face o categorie de online, căci oamenii ăștia, cum să zic, nu fac doar asta, că-i exagerat, dar când o fac, o fac atât de bine, încât te lasă fără resurse. Fără multe resurse.

De aceea Vlad a insistat asupra faptului că trebuie construită o comunitate sănătoasă și gândită în afara platformei. O gândire antropologică, umană.

Când te adresezi unei comunități, te duci unde e comunitatea respectivă, nu faci un comunicat default pentru toate. – Vlad Tăușance (strateg, People & People)

Aici a dat un exemplu al primei Escape Room din București care s-au dus țintă pe Trip Advisor și au făcut campanie, căci aveau target turiștii care vizitau capitala. Bineînțeles că rezultatele au fost mai mult decât satisfăcătoare.

Tot Vlad a adăugat faptul că nu trebuie să fii prezent pe niște canale de social media, ci trebuie să fii prezent acolo unde este comunitatea ta. E important să-ți setezi milestones pe care să le atingi, nu să respecți un plan editorial când tu ți-ai atins deja obiectivul. Nu mai are rost.

Oana Bulexa ne-a vorbit despre o altă perspectivă asupra relației dintre brand și consumator, dar o perspectivă care mie mi-era destul de cunscută din articolele apărute pe la străini și în prezentările lor. Adică să vezi relația asta ca pe una serioasă, de dragoste.

Astfel că a atribuit brandul sexului feminin și consumatorul sexului masculin și a zis că de cele mai multe ori se ajunge la one night stand. 

Atunci.. unde greșesc brandurile?

  • Când împing consumatorii către alte branduri (cred că e suficient de clar, trebuie să-și dea seama când au prea multe plângeri că ceva nu e în regulă)
  • Brandurile pretind mereu atenție, dar dau la schimb lipsă de atenție.
  • Brandurile nu își cunosc suficient de bine consumatorii. Generația Y, spune Oana, e cea mai neînțeleasă și brandurile nu prea dau doi lei pe treaba asta.
  • Consumatorul este cel de care brandurile se tem cel mai tare.

Cum reparăm?

Păi e foarte frumos expusă treaba de Oana. În spatele unui brand sunt oameni, iar consumatorul ce e? Nu tot om? Atunci de ce B2C și nu H2H? De ce nu se poate o relație mai umană? Mai.. informală, ca să zic așa?

Din sesiunea a IV-a îl voi cita puțin pe Alex Negrea care a avut o prezentare foarte lungă, de un slide. Dar slide-ul ăla făcea cât o prezentare de o oră.

Pe scurt: Dacă nu faci 20-25 de ore/lună creare de conținut/ research/ scris/ editat; 6-8 ore/lună timp pentru administrare de newsletter/ canale social media/ campanii ads/ răspunsuri la comentarii/ articole pe blog; nu investești 200 lei/lună în foto-grafică de orice; 600 lei/lună în advertising (60%) și remarketing (40%) –   nu cred că ai șanse să depasești nivelul de mediocritate pe Facebook sau social media în general.

Asta a fost ediția a IX-a de PR Forum. Sper că vă vor fi de ajutor articolele, iar dacă ai ajuns aici mai întâi, nu uita că există o parte I care merită citită.

————————————–

PR Forum 2015 a fost organizat de către Evensys în parteneriat cu Raiffeisen Bank, Orange Romania, McDonald’s Romania, cu susținerea Interbelic Victoria și Origo, și a agențiilor partenere DC Communication, GMP PR, Golin, IMAGE PR, Premium Communication, MSLGroup The Practice.

One thought on “Idei de la #PRForum 2015, partea a II-a

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *