De la Mobifest citare

Am să vă spun câteva detalii de la Mobifest, conferința despre mobile care s-a petrecut pe 13 mai. Vreau să vă aduc în atenție statisticile astea legate de piața mobile de la noi. E un studiu, cel mai recent, realizat de Unlock Research.

  • Din ce în ce mai multe brand-uri au înțeles importanța integrării componenței de mobile în promovarea business-ului.
  • Cele mai utilizate mărci de smartphone comparativ cu anii anteriori: Samsung, iPhone , HTC și Sony.
  • 32% din români descarcă aplicații de pe smartphone o dată la trei sămptămâni, 20% o dată pe lună, iar 27% o dată pe an, aratând ca aceștia devin din ce în ce mai selectivi cu aplicațiile pe care le utilizează.
  • Cele mai utilizate aplicații sunt: rețelele de socializare FB, 62%, instant messaging, 48% WhatsApp, e-mail 35%, Yahoo! Crește social media și instant messaging.
  • Aplicații specifice fiecărei generații (Yahoo Messenger pentru X și Instagram pentru Y), însă în general rata de cunoaștere și încercare a acestora este similară între generații.

Generația Y sunt cei de după 2000, ca să vedem cum stau lucrurile mai bine.

Din ce-am mai auzit, 80% dintre tablete nu părăsesc casa. Adică utilizatorii de tablete preferă să le folosească doar acasă. De aici a rezultat și o clasificare a device-urilor: smartphone-urile sunt bune pentru momentele când se aflăm în mișcare, PC-urile statice (normal), iar tabletele acasă, seara, „pe canapea” ca să citez pe Marian Flangea de la eMag.ro.

Lucruri interesante a spus și Stefanos Karagos de la XPLAIN din Grecia. El a venit cu mai multe statistici interesante despre utilizatorii de mobile din România, astfel că 27% din căutările pe Google la noi sunt realizate pe mobil. 8,5 milioane de oameni au acces la internet prin telefonul mobil.

O treabă destul de problematică și care ar trebui să atragă atenția vouă, oamenilor din spatele companiilor, este că 78% dintre site-urile de la noi nu sunt optimizate mobile pentru noul algoritm Google. Ia treceți la treabă!

Pe Facebook 71% din ads-uri nu sunt optimizate și pentru mobile, de aici rezultă o pierdere a ratei de conversie cu până la 170% față de cele care sunt optimizate.

De asemenea lucrurile nu mai stau pe principiul agasării utilizatorului. Trebuie să-l faci să te placă, să-l lași pe el să-ți descopere oferta, nu să-l împingi spre produsele tale cu mesaje non-stop.

Cam astea am avut de spus cu privire la ce a fost la Mobifest, miercuri. Din păcate nu am mai putut prinde și Mobile Awards România. Lista cu câștigătorii pe categorii este aici.

Mobifest este un eveniment semnat de Evensys.

P.S.: La această frumoasă conferință m-am făcut cu un Lumia 830 la tombola organizată în cadrul ei. Așadar, de astăzi, sunt mândrul posesor al unui Nokia Lumia 830. 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *