Cum te decizi dacă să cumperi o carte sau nu?

Aș porni acest articol prin a vă spune o chestiune care vă poate părea idioată sau nu.

Eu când vreau să cumpăr o carte, nu citesc niciodată o recenzie. Ha? Cam cât de idiot sună?

Categoric, eu care scriu recenzii când îmi vine și pe baza lor vă recomand o carte, tocmai mi-am tăiat singur craca, dar am vrut să fiu sincer cu voi din start.

Atunci, dacă nu e o recenzie, ce mă convinge?

Are legătură cu advertisingul și cu un om priceput de carte.

Este vorba de rezumatul cărții din descrierea ei. Asta și rareori coperta. De exemplu, recent am cumpărat „Trestii în Vânt” de Grazia Deledda și asta mai mult pentru coperta în care m-am regăsit atât de mult.

Ține de gust, nu încape îndoială, dar tocmai asta face întreaga discuție și mai interesantă.

În strângerea mea de gusturi și încercarea îndreptării lor spre o cale mai bună (să fim serioși, ne ajutăm între noi, că fiecare își cultivează gustul pentru el – e singura cale), vreau să știu ce vă face pe voi să dați banii pe o carte (în afară de o recenzie).

Astăzi, spre exemplu, am găsit un document scris de mine în urmă cu ceva vreme, în care se regăseau patru linkuri către patru cărți. Doar una din ele mi-a atras în mod excepțional atenția (bineînțeles, toate veneau sub formă de reading list, dar după o vreme, am vrut să revăd ce doream a citi pe atunci).

Să vă citez din descrierea cărții:

Zîbin, un „conservator” de antichităţi din Alma-Ata, este anchetat de NKVD pentru o presupusă trădare. Isus este vândut din nou, răstignit din nou, iar Pilat din Pont se mai spală o dată pe mâini – de astă dată întrupat în Zîbin, turnat de Kornilov şi pus la zid de Neumann, principalul anchetator. Şi totuşi, după răstignire, crucea pe care a fost înălţat Isus-Zîbin este doborâtă… Oare Tatăl nu-şi mai părăseşte Fiul?

După ce am citit descrierea aceasta, m-am uitat și la copertă. Într-adevăr se leagă totul și se leagă în mod excepțional. De foarte puține ori am văzut cărți care să se lege între ele atât de bine. Americanii știu să facă asta excelent, iar asta spune multe despre industria de carte de acolo atât de dezvoltată.

„Facultatea Lucrurilor de Prisos” se numește cartea și este scrisă de Iuri Dombrovski. Așadar, un copywriting bun, alături de o imagine bună pentru mine face diferența în achiziționarea unei cărți.

Dacă sunt într-o librărie, mă uit la scurtele cuvinte spuse despre carte pe spatele acesteia și eventual mă încumet să citesc un capitol pentru a-mi da seama de stil și de ce poate promite.

Voi cum vă decideți dacă o carte merită banii voștri sau nu?

Foto Pixabay.Com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *