Câteva cuvinte despre Webstock 2014

V-aș putea spune povestea mea a ediției acesteia de Webstock doar prin câteva atașări de tweet-uri. Cum să vă explic.. din pricina unei organizări slabe la facultate pentru stabilirea cazării în camin, a trebuit să întârzii mai bine de jumătate de zi. Prin urmare, pe la 15.00 am ajuns la conferință.

De aici, a fost o plăcere să-mi văd prietenii, să văd atâta lume interesată de social media, new media, networking și ce mai doriți voi. Într-adevăr este un festival dedicat social media și este de departe o imensitate de eveniment, iar speranța mea este ca acesta să se întindă și mai mult în timp. webstock-badge

Sesiunea la care am participat a fost cea de New Trends in Blogging cu Zoso, Vlad Petreanu și Alex Negrea. Trei oameni de la care ai ce învăța dacă caști ochii și ciulești urechile. E o combinație de glume, seriozitate și informații prețioase.

Zoso (Vali Petcu) a pus accent pe chestiunea aceea frumoasă de care mă tot leg și eu. Treaba cu făcutul muncii cum trebuie și faptul că nu oricine poate să aibă și să facă blogging în ziua de astăzi (adică trebuie să-ți alegi un domeniu de dezvoltare de la bun început). Blogosfera în România a împărțit-o astfel: bloggeri (probloggers), oameni cu blog, vedete și pasionați. Mi-a plăcut cum le-a împărțit, în special primele două categorii.

Adicătelea bloggerii sunt cei care din blogging trăiesc și fac asta din greu la orice oră din zi și din noapte. Oamenii cu blog sunt acele persoane care scriu constant, participă la evenimente și campanii, dar au un job stabil pe lângă, aceia cu „blogging is my hobby”. Iarăși s-a spus despre cum blogul trebuie privit ca un business.

Vlad Petreanu a adus cu el cea mai frumoasă și dinamică prezentare. Am râs, ne-a captat atenția de la primele două slide-uri, a zis că nu există vreun secret pentru blogging de succes și a pus accent pe detaliu. Detaliile contează foarte mult, iar acestea se exprimă prin formă și prin fond. Tot el a zis: „Nu vă bateți joc de imaginea voastră.”

Alex Negrea a discutat despre chestiunile tehnice de bun simț pe care orice blog trebuie să le aibă. Cum ar fi design-ul responsive, cum ar fi plasamentul anumitor elemente în pagină sau pur și simplu formatul unui articol care să placă. Lucruri utile pentru orice tip de blogger.

Prin festival am întâlnit standul Staropramen care s-au prezentat cu noile lor sortimente de bere. Am fost la Bitdefender și m-am pozat alături de amici – #safie. Standul HP a venit cu poze de vacanță, iar imprimanta 3D îți oferea gratuit o statuie cu tine, nu în mărime naturală, bineînțeles; Vodafone a venit și a oferit vouchere gratuite la film, iar Raiffeisen Bank a dat niște eclere pe care le-am ratat.

Pe scurt, aveai ce să vezi și ce să testezi, dacă veneai la timp.

Am rămas și la Webstock Awards pentru a aplauda proiectele de succes din online-ul românesc (bineînțeles cu legături strânse în offline). Iată și lista cu premianții:

PUBLISHING

LOCUL I – BUCĂTĂRAȘ
LOCUL II – MARKETING ÎN SOCIAL MEDIA şi TREIZECIZERO
LOCUL III – LOCURI FAINE şi PHOTOGRAPHIA

VISUAL

LOCUL I – MOLECULE F – A DRESS TO LIVE 4
LOCUL II – CREARTIV3
LOCUL III – Dume de mestecat

UTILITY

LOCUL I – MARKETIZATOR
LOCUL II – 59SEC şi CARREFOUR ONLINE
LOCUL III – AUTOECONOM

SOCIAL CAMPAIGNS IN ONLINE

LOCUL I – PENTRU TINE DOAR O MONEDĂ, PENTRU EI UN VIITOR
LOCUL II – DONEAZĂ ROȘU
LOCUL III – SHOEBOX – CADOUL DIN CUTIA DE PANTOFI

BLOGGERS PROJECTS

LOCUL I – COCCOLINO (cu Brad Florescu)
LOCUL II – CLUJX
LOCUL III – TURUL BURGERILOR

BLOGGING CAMPAIGNS

LOCUL I – HEINEKEN THE ODYSSEY
LOCUL 2 – IUBESC RO şi CUM AM SUPRAVIEȚUIT
LOCUL III – #CAREPECARE

CORPORATE BLOGS

LOCUL I – BLOG ESKY.RO
LOCUL II – BLOG PARAVION.RO – DESTINAȚIILE LUMII ÎN PAȘI DE VACANȚĂ
LOCUL III – MOBEXPERT OFFICE BLOG

VIDEO BLOGGING

LOCUL I – ZMENTA SHOW
LOCUL II – SCURT METRAJE CREATIVE
LOCUL III – DOZA DE HAȘ SPECIAL EDITION – POWERED BY INDYGEN

FACEBOOK APPLICATIONS

LOCUL I – THE BILLA SOCIAL CATALOGUE
LOCUL II – LOVEVILLE 2014
LOCUL III – THE GOLDEN LIFESTYLE BY MAGNUM GOLD

MOBILE APPLICATIONS

LOCUL I – SAFE DRIVE
LOCUL II – HEADSPACE
LOCUL III – PEPSI PULSE

SPECIAL PROJECTS

LOCUL I – LUPTĂM PENTRU PURITATE – TESTUL PURITĂȚII
LOCUL II – URSUS COOLER şi CRIS-TIM TE FACE SUPERSTAR
LOCUL III – IA-ȚI VACANȚĂ CU LIPTON – GUSTĂ O VARĂ PE ZI şi YOOUKIDS

INNOVATION

LOCUL I – BUCHAREST MANHUNT
LOCUL II – TINTAG
LOCUL III – NET CANNON şi WIZZ AIR-MOOD

Această listă a fost preluată de pe blogul Marketing20 și completată cu linkurile aferente campaniilor pe unde nu erau specificate. Da, ei sunt marii câștigători la Webstock 2014. Felicitări și la cât mai multe proiecte frumoase!

Dacă nu ați ajuns ediția aceasta la Webstock, nu e bai, există și la anul. E cea mai mare conferință și vin bloggeri din toate zonele țării. E o adevărată plăcere să asiști! Felicitări Manafu și Evensys alături de sponsori pentru frumoasa ediție de anul acesta! 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *