Aventura mea de Black Friday

Ieri, de 23 noiembrie, am luat două complexe comerciale din Piteşti la puricat pentru a vedea nişte diferenţe decente de preţuri cu ocazia sărbătorii economice cu denumirea de Black Friday România (la noi), ce iată, a început să ia o tot mai mare amploare şi în România (în special în spaţiul online).

Astfel, înarmat cu răbdare, pregătit de cozi lungi la case, printre raioane şi un marketing cât mai prietenos cu clientul din partea fiecărui magazin, am plecat la vânătoare de reduceri. Să vedem ce oferă offline-ul.

Am pornit spre Auchan Piteşti, prima mea oprire. Aici, am ajuns la Domo, primul magazin de electrice şi electrocasnice în care am intrat să-mi spăl ochii în reduceri. Primul şi primul lucru la care mă uit, este marketingul evenimentului. Credeţi-mă, mai mult de 2-3 flyere aruncate pe rafturi cu BLACK FRIDAY, n-am văzut. Niciun banner pe geam nu mi-a sărit în ochi, iar în magazin totul era ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat în ziua asta, nicio promoţie, nicio reducere, nimic special.

Mă uit atent la preţurile fiecărui produs şi recunosc, observ câteva reduceri nesimţite de maxim 5% şi nu mai mult. Poate acum cineva de la Domo sau mă rog, un reprezentant îmi va sări în cap şi-mi va spune că “noi am avut reduceri, n-ai văzut tu bine” – e posibil şi asta, eu zic ce-am văzut şi mai rău îmi pare că n-am avut camera foto la mine sau nu mi-a trecut prin cap să fac fotografii cu telefonul, era vai şi amar.

Merg mai departe şi ajung în Flanco. La Flanco lucrurile au stat mult mai bine decât la Domo, atât de bine încât pe fiecare frigider şi raft exista câte o bulină cu Black Friday. Cu toate că s-au anunţat reduceri de 60%, aici n-am văzut nimic peste 20%. Vă spun! M-am uitat bine peste tot şi intr-adevăr, la ce economie are România, la ce preţuri are Flanco, îţi puteai achiziţiona liniştit la un preţ decent un toaster, aparat de făcut cafea, robot de bucătărie, chestii de genul, electrocasnice mai mult.

Flanco chiar mi-a lăsat o impresie decentă cu privire la sărbătoarea asta, chiar dacă, aşa cum am spus, reducerile n-au fost cele anunţate. La marketing, lumea era îmbrăcată şi cu tricouri Black Friday, parcă. În orice caz, erau pregăţiţi oamenii, ştiau ce înseamnă şi la ce să se aştepte, nu de mirare că magazinul era destul de plin pentru un oraş ca Piteşti şi un magazin ca Flanco aflat la marginea Piteştiului în acest complex comercial.

În Auchan nu cred că mai are rost să vă spun că nu a fost niciun Black Friday. Reduceri au fost, dar nesemnificative, iar la marketing nu am observat nimic care să anunţe că participă. Plec în Carrefour, nu înainte de:

În Carrefour văd Black Friday, bine, la Decathlon nu, nimic, că acolo ajung ca să-mi achiziţionez nişte materiale sportive pentru mine. Nu mă aşteptam să văd vreo mişcare de Black Friday la Decathlon, până la urmă n-au niciun interes, dar putea să facă o chestie dasta, ieşeau în câştig, părerea mea. Carrefour-ul în schimb era îmbrăcat în straie de Black Friday. Ajung prima dată la Media Galaxy şi vă spun, nu văd nimic.

Un flyer pe aici cu Black Friday, unu pe acolo, o reducere de 2%-5% şi cam asta e tot ce poate să ofere Media Galaxy. Nu e de mirare, cel puţin pentru mine. Oamenii ăştia nu mi-au dat niciodată impresia că sunt alături de această mişcare, dar niciodată.

Plec rapid din Media Galaxy ca să ajung în marele Carrefour. Sunt pe grabă că se închide. La marketing, jos pălărioara, văd şi eu bannerele mari cât casa, ca lumea venind dinspre tavan cu 50% reduceri de Black Friday, negre aşa, în ton cu moda. La reduceri, nu mă impresionează cu nimic. Sunt adică, dar ai nevoie de buget ca să îţi poţi permite ceva decent să zici că ai achiziţionat ceva de Black Friday. Mă uit atent, văd şi un 40% reducere, zic, bun aşa.

Ies din Carrefour să nu mă dea oamenii afară cu o impresie bunicică. S-au mişcat bine, mai ales că din câte am înţeles, au înregistrat nişte vânzări bune.

Concluzia? În Piteşti nu prea există Black Friday, cel puţin nu pe unde am fost eu. Încă mai trebuie să prindă rădăcini şi economia ţării să crească pentru a ne putea permite reduceri mai mari, bugete mai mari şi într-un final, achiziţii de calitate.

În online, de laudat sunt, din punctul meu de vedere, eMag, la noi şi afară – Amazon şi eBay.

Aaa, era să uit, aşa mi-am terminat aventura.

 

9 thoughts on “Aventura mea de Black Friday

  1. Depinde pe unde ai fost. Ieri si azi am vizitat Flanco din Afi Palace Cotroceni si aveau reduceri destul de bune, la toate produsele din magazin.

    1. De asta am tot specificat Pitesti, ca sa inteleaga lumea. Sunt sigur ca in capitala reducerile au fost mult mai mari si astfel preturile au luat o forma mai atragatoare. 😀

  2. Toti “desteptii”au inceput sa-si faca bloguri ca sa aiba unde isi scrie aberatiile.
    Cica “oamenii astia nu mi-au dat niciodata impresia ca sunt alaturi de aceasta miscare”
    Ce miscare, o prostie copiata de la americani? E obligatoriu ca toate magazinele sa aiba reduceri eventual de 90%si angajatii sa fie toti imbracati in tricouri “black friday” ? Acum 2 ani nici nu se auzea in magazinele din tara asta de “black friday” iar acum cand au inceput cu ceva cat de cat ,figuri sa vezi ca reducerile sunt prea mici,ca angajatii nu au tricouri,ca nu sunt flyere de 2 metri etc. Cand e vorba de ceva mocaiala repede copiem si facem sarbatoare obligatorie, de ce nu copiem de la americani si munca,seriozitatea, patriotismul lor?

    1. La ultima intrebare nu am cum sa-ti raspund, cel putin nu eu si nu acum. Cat despre figuri si altele de genul, fiind un om care studiaza economia de 4 ani acum, Black Friday este o zi in care profitul poate fi la el acasa, daca ma intelegi. Magazinele destepte, ca sa le spun asa, puteau si inca pot profita maximum din aceasta sarbatoare a economiei, ca pana la urma asta este. Conteaza cine este director de marketing, de achiziti si vanzari la respectivul magazin. Am si spus ca la americani alta este economia si automat altele sunt reducerile (mult mai mari), dar daca ai fi citit atent, ai fi observat ca m-am referit la magazinele ce s-au inscris in lista celor cu activitati speciale de Black Friday, numai ca doar cu numele. Cat despre primul rand, nu vreau sa ma cobor la mintea ta.

      1. Fiind un om care studiaza de 4 ani economia ia explica tu cum poti sa vinzi numai produse cu reduceri mari “adevarate” dar totusi sa fie” o zi in care profitul sa fie la el acasa” .Ce inseamna “magazine destepte” in viziunea ta vis-a-vis de black friday ? Ai lucrat vreodata intr-un magazin mare sau o retea de magazine specializate in electro-it sa vezi realitatea (achizitii ,vanzari) sau vorbesti din ce ai citit prin carti si ce ai vazut pe la televizor ? Cat despre “marele Carrefour” stii ce adaosuri nesimtite au la alimente,detergenti,etc , de altfel ca si celelalte retele de hipermarketuri (Auchan
        etc)? De asta ei isi permit sa dea reduceri mai mari la unele electronice/electrocasnice pt ca nici nu isi propun sa scoata cine stie ce profit din
        categoria asta. Isi scot profit insa la greu din ceea ce cumperi tu zilnic.
        De ce nu ar trebui sau nu te asteptai sa fie black friday si la Decathlon daca tot e o “sarbatoare a economiei”? In SUA cea mult copiata, black friday este numai la produse electro-it?
        Si incearca totusi sa raspunzi la ultima intrebare din postul anterior,e foarte importanta.

        1. Bai, iti pot spune ca nu am citit doar carti, am facut practica cat se poate de multa si stiu ce vorbesc, crede-ma. NU am cerut reduceri de 90%, dar tu cand faci o campanie de marketing pe 60%, omul se asteapta sa vada macar un produs adus la reducerea respectiva. Profitul este la el acasa, fiindca o data cu reducerile, vin si vanzarile in numar mai mare, chiar si la produse ce nu intra in campanie. Da, am vazut companii ce nu fac parte din sectiunea electro-IT care au participat la Black Friday, au profitat si au avut de castigat. Carrefour l-am apreciat pentru miscarea de marketing, preturile oricum sunt imense la ei in orice perioada a anului (iar aici ma refer exclusiv la electrocasnice, electrice, IT), asa ca nu-mi fac griji, stiu cum sta problema acolo.
          Cat despre ultima intrebare, Romania este constituita din oameni cu un patriotism imens, cu forta, determinare, dar nu sunt pusi in valoare, fiindca nu se vrea de sus. Eu am intalnit oameni seriosi, am intalnit oameni patrioti, am intalnit oameni dornici de munca. Depinde in ce cercuri te misti, astia suntem pana la urma, mentalitati nu poti schimba usor.

          1. @Catalin: Americanii de patriotism nu am ce comenta. Cat tine de munca si seriozitatea cam da cu virgula.

            @Adi: Tu vorbesti din experienta. Dar aici tine mai mult de PR (domeniul meu). Cati crezi ca stau si calculeaza procentul de reducere. Daca-mi deschid un magazin si vand ulei prajit si reprajit dar pun la intrare REDUCERE 50% si eu in realitate scad 11,09874 ghiolbanul vine si cumpara. Asta inseamna PR: a invata sa minti frumos

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *