„80% din conținutul de pe Facebook e gunoi”

Am fost la Social Media Summit București miercurea trecută. O nouă ediție, speakeri noi printre cei deja auziți, topuri noi cu agențiile cele mai active în colaborările cu bloggeri și cei mai utilizați bloggeri de către agenții, multe lucruri interesante pentru care m-am dus și pe care așteptam să le aud. N-am plecat dezamăgit, dar nici foarte iluminat, căci s-a vorbit foarte accentuat despre conținut și s-au vorbit lucruri de bun simț. Lucruri ce țin de contextul nostru social, economic și de gusturile noastre care generalizate tind spre … ce scrie și-n titlu – gunoi.

Dintre cele discutate, vreau să fac repejor o sinteză. Pe domnul China îl felicit pentru c-o ieșit bloggerul cu care agențiile colaborează cel mai mult și-l consideră cel mai influent, iar pe cei de la Golin Harris pentru că-s o agenție faină care discută des cu noi, bloggerii.

Dintre toate cele discutate, am râs, am fost de acord sau n-am fost de acord cu cele spuse, dar mă voi rezuma strict la ceea ce mi s-a părut interesant și face atât de mare sens încât trebuie să mai îngroș și eu liniile o dată.

Domnul Mugur Pătrașcu de la iLeo a spus niște lucruri de foarte bun simț. Omul și-a început prezentarea prin a ne transmite ceea ce știam deja: că suntem săraci. Mai apoi a pus ideea asta în contextul social și mai apoi cu accent pe individ, care individul nu e plătit cum trebuie, nu e mulțumit de job, deci asta se răsfrânge în munca pe care o face și s-a dus către social media managerul de azi. Departamentul din care face parte social media managerul este un departament care produce constant gunoi.

De ce? Păi luând în calcul cele spuse anterior de Mugur, a, iar cuvintele cu italic de mai sus tot lui îi aparțin, departamentul de social media, cel care se ocupă de administrarea conturilor de online ale brandurilor, pare să producă continuu gunoi. Și sunt cu totul de acord cu dânsul.

Din câte branduri urmăresc, cred că de două sau trei ori maximum într-o săptămână, rămân intrigat de-o postare de la ele. Restul sunt imagini cu pisici, imagini cu brandul pe un fundal furat de pe Google, în general imagini furate de pe Google fără sursă, urări de zile bune, de săptămâni bune, de luni bune, la mulți ani oricui ar fi ziua, astăzi s-a întâmplat grozăvia asta, dar grozăvia asta nu duce către site-ul brandului sau către grozăvie, ci doar e un text și-o imagine și așa mai departe. Chestiuni cam nonsens pentru un brand și publicul lui. Conținut catalogat drept gunoi.

Și pe bună dreptate, întreb și eu ce s-a întrebat și la conferință: dacă dați acum scroll în newsfeed-ul de la Facebook sau într-o listă cu brandurile favorite pe care le urmăriți, câte procente sunt lucruri utile, lucruri care într-adevăr vă oferă o stare și vă ajută în oarecare fel și câte procente sunt timp pierdut, lipsă de utilitate?

80% din conținutul de pe Facebook e gunoi – Mugur Pătrașcu, iLeo

E ca o concluzie. Asta-i împărțeala dintre conținut util și gunoi pe Facebook. 80% cu 20%. Constant la acele 80 de procente contribuie brandurile, contribuim noi, contribuie oricine n-are, în general, ceva de spus, DAR SPUNE.

Exact ce scrie și-n ciripeala de mai sus. Spunem foarte multe lucruri care nu trebuie spuse sau care nu ajută cu nimic persoanele care ne urmăresc. Vrei să-ți afli cum sunt legate rețelele de prieteni pe Facebook? Ia uite, mergi colea, dăi Launch in Browser și urmărește cam cum s-ar propaga un mesaj de-al tău în rețelele tale de prieteni. E foarte interesant.

reteaua-mea

Ce vedeți mai sus e rețeaua mea. La avatarurile afișate, mesajele mele se propagă direct în newsfeedul lor, iar dacă dau tag la unul dintre profilele de mai sus, automat cei din rețeaua celor „tagați” vor vedea și ei mesajul în newsfeed-ul lor. E ceva de-o frumusețe fantastică. 😀

De ce m-am folosit de treaba asta aflată de la Iulian Pădurariu? Fiindcă vreau să vă arăt că ei sunt oamenii la care mesajele voastre ajung primii. Mă rog, asta în cazul meu. Fiindcă ei au ales să fie prieteni cu mine pe Facebook, să mă urmărească, eu am obligația să le ofer ceva interesant ori de câte ori pot sau să nu le ofer nimic. Este o obligație ce se află în noi toți, iar decât să transmitem gunoi, mai bine ne ținem tastatura pentru alte chestiuni, cel puțin pentru moment.

Prin urmare, anul acesta se pare că este anul în care conținutul va evolua într-adevăr spre calitate. Se va încerca desprinderea de cantitate și de urmărirea unui plan editorial care doar de dragul activității ne oferă un deliciu în postări absurde. Ideea este să nu mai publicăm orice de dragul publicării, să căutăm o utilitate și s-o transmitem urmăritorilor. Poze cu pisici tot vor mai fi, ideea e să vrem noi mai mult de atât.  dark-social-manafu

Ce mi-a mai plăcut a fost prezentarea lui Manafu despre „dark social” și cea a lui Tăușance despre campania lui Klaus Iohannis care chiar mi s-a părut foarte bine gândită.

Iată, așadar, ce mi s-a părut interesant la ediția aceasta de Social Media Summit organizată de oamenii faini de la Revista BIZ care tocmai au lansat un nou număr conceput în totalitate în Singapore.

2 thoughts on “„80% din conținutul de pe Facebook e gunoi”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *