5 idei faine de la Digital Marketing Forum și un infografic

Joia trecută (pare o veșnicie) am fost la Digital Marketing Forum de unde mi-am luat doza de digital marketing. Pentru cine lucrează pe digital și în marketing, vă atrag atenția că urmează niște informații interesante, precum și un infografic bun de luat în considerare.

Au venit speakeri mișto de la noi și de afară cu idei mai mult sau mai puțin inovative, dar din ce mi-am notat eu am selectat o serie de cinci idei pe care le consider esențiale în urma celor discutate.

Și acum… ideile:

  1. Kath Pay de la holisticemailmarketing.com a venit cu o prezentare pe e-mail marketing foarte drăguță, bazată pe psihologia consumatorului. Ea a afirmat că „more than 90% of our decisions are made unconciously” și a dezvoltat treaba asta pe cum să faci un newsletter, astfel încât să ajungi la subconștientul consumatorului. Știu, e macabru, dar chestiile astea se fac de ceva timp, iar noi inconștient ajungem să cumpărăm chestii pentru că suntem manevrați în așa fel. Nu vreau să vedeți asta ca fiind conotat negativ, pentru că până la urmă noi ar trebui să știm ce vrem și ce ne trebuie când facem o achiziție.
  2. Tot de la Kath Pay, vine o strategie de marketing de aplicat în newslettere, dar nu numai: „we love package things that come up in three (easy as one-two-three) or three steps etc”. Cred că e suficient de clar ce a dorit să spună. Un exemplu mai concret: „Înregistrează-te în trei pași la noi.. simplu ca unu, doi, trei.”
  3. Alex Cernătescu de la Infinit Solutions a venit cu o prezentare despre viitor (care în bună parte e prezent, dar nu general valabil) prin care „în curând o să putem cumpăra imprimante 3D prin care să ne printăm ce mașină dorim, de aici se va putea concepe o licență pe brand și putem în fiecare zi să printăm câte o mașină pe care vrem s-o conducem, plătind licența de brand”. Pe scurt, dacă tu o să te trezești într-o zi că vrei să conduci un Lamborghini, plătești licența de brand Lamborghini, printezi unul și pleci la drum. Sună cam futurist, dar rămâne de văzut.
  4. Milos Obradovic, digital creative director la Leo Burnett London, a venit cu cea mai faină prezentare de la conferință. El a zis așa: „be faithful to your brand, calculate your actions, jump into conversations that mean something to your brand” și a venit cu mai multe exemple de când cu mușcătura lui Luis Suarez la Cupa Mondială din 2014. Dintre toate brandurile care s-au băgat în seamă, numai unul a fost pe film și anume Snickers. De ce? Pentru că ei au motto-ul You’re not you when you’re hungry. Se potrivește cu contextul? Se potrivește. Prin urmare, dacă ești brand, nu te mai bagă în seamă aiurea pe orice subiect, mai degrabă rămâi cu o lupă asupra a tot ce se întâmplă și acționează atunci când e cazul.
  5. Tot de la Milos Obradovic, oferind spre vizionare imaginea asta macabră cu Mark Zuckerberg, a afirmat: „Be honest to who you are; stay who you are and don’t fall on the excess of technology. As we have more and more technology, people are more empathetic. Don’t fall in what technology has to offer, stay human”. Aici nici nu mai vreau să detaliez. E suficient de clar.

Acestea au fost cele cinci idei esențiale din punctul meu de vedere de la Digital Marketing Forum 2016 organizat de Evensys. Desigur, s-au discutat mult mai multe și nu numai acestea sunt demne de menționat. Mai găsiți pe Twitter la hashtagul #digitalforum16 mai multe informații.

De altfel, tot de la această conferință, am preluat și trei studii de caz mișto pe care vă invit să le priviți dacă nu ați făcut-o până acum.

BONUS: Infografic, ce fac românii în timpul pauzelor publicitare

iSense Solutions au venit cu un infografic tare prin care arată comportamentul consumatorului român în timpul pauzelor publicitare. Enjoy!

Foto: Freya Productions.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *