21 de idei de la Future of Media 2015

Am participat joia trecută la conferința Future of Media, organizată de Evensys, la Crowne Plaza Bucharest. Au fost trei sesiuni de discuții deschise, în care după „întrebările de pe foaie”, publicul putea și el să-și adreseze întrebările.

De fapt, a fost o discuție deschisă cu toată lumea. O abordare interesantă, relaxată, cu mai puțin accent pe prezentări și mai mult pe dialog. Am avut și prezentări, dar dialogul a fost baza acestei a III-a ediții.

Au fost aproximativ 200 de participanți la conferință, un număr frumos pentru „copilul Webstock-ului”.

Ce vă voi prezenta în acest articol sunt 21 de idei venite de la speakerii acestei conferințe. Cuvintele sunt sau nu sunt exacte, dar ideea este aceeași. Să purcedem, zic:

  1. Legat de fenomenul de multiscreening. Două provocări importante importante pentru agențiile de media: același conținut urmărit pe mai multe medii simultan. Atenția consumatorului acordată fiecărui mediu e din ce în ce mai mică, deci un conținut trebuie comprimat în tot mai multe seturi de informații care pot fi urmărite simultan. – Alexandra Iavorschi, Managing Director la StarcomMediaVest Group
  2. Radio-ul a rămas un copilaș minune al agențiilor de media. Reprezintă 6-7% din investiția agențiilor. E un copilaș care s-a reinventat și și-a găsit locul. – Alexandra Iavorschi, Managing Director la StarcomMediaVest Group
  3. Piața de advertising, la nivel de ce este monitorizat în România, adică TV, presă, radio, outdoor, este estimată undeva la 330-340 de milioane de euro. – Alexandra Iavorschi, Managing Director la StarcomMediaVest Group
  4. Dacă ar fi să pornesc un business nou pe banii mei, aș intra în zona de e-commerce, zona de fashion fiind în continuare extrem de ofertantă. Cu o investiție externă, m-aș duce în zona de analiză și măsurare, însă e nevoie de mulți bani și mulți stakeholderi. – Alexandra Iavorschi, Managing Director la StarcomMediaVest Group
  5. Facebook împinge foarte mult zona de mobile. La top consum, din cinci aplicații, patru aparțin Facebook. Adică: Facebook, WhatsApp, Instagram, Skype și Messenger. – Orlando Nicoară, antreprenor online
  6. Facebook a devenit o semi capcană pentru content creators. Nu cred că Facebook e varianta câștigătoare pentru publishing. El trimite trafic, într-adevăr, dar pentru presă e o capcană pentru că anulează orice fel de posibilitate prin care un user mai reține un brand. – Orlando Nicoară, antreprenor online
  7. Estimare pentru piața de digital în 2016: Google va acapara tot. – Orlando Nicoară, antreprenor online
  8. Brandurile își vor crea propriile platforme media prin care vor genera conținut către piață. Nu prea mai avem parte de conținut de calitate. – Anca Nuță, VicePresident – Identidy & Communication Direct @ UniCredit Bank
  9. (În contextul în care oamenii de marketing sunt mincinoși sau trebuie să mintă) Cine face marketing și nu spune adevărul, nu face marketing, face altceva. Ceva greșit. Nu sunt de acord cu faptul că oamenii de marketing nu spun adevărul. E foarte important să-ți asumi greșeala. – Anca Nuță, VicePresident – Identidy & Communication Direct @ UniCredit Bank
  10. Video content este business-ul pe care l-aș produce eu, dacă ar fi să-mi creez un business. Poți să atingi nișe de consumatori mult mai direct și mai personal pe anumite tipuri de produse și servicii. – Anca Nuță, VicePresident – Identidy & Communication Direct @ UniCredit Bank
  11. Estimări pentru piața de e-commerce în 2016: 20-25% va fi creșterea în 2016. Nu va mai fi zona de electro-IT cea principală, foarte multe alte zone vor mai crește, inclusiv cea de fashion. E genul de ritm pe care te mai poți baza 5-6 ani, dacă nu cumva va crește și mai mult. – Robert Berza, General Manager Zoot România
  12. Problema principală a media e lipsa veniturilor cu care s-a obișnuit. Pe vremea clasică, printul avea două surse de venit: publicitatea și vânzările propriu-zise. Problema cea mai mare a printului este că nu au mai existat acele vânzări de la chioșcuri. – Claudiu Șerban, Owner CLS Media
  13. O soluție ar fi să se creeze, pe bază de fundație, organizații de media cum e Casa Jurnalistului. Primesc bani de la oameni particulari pentru a se duce să creeze conținut de calitate. – Claudiu Șerban, Owner CLS Media
  14. (În viitor) Vom fi foarte selectivi când e vorba despre print. Ceea ce nu simțim că merită, se va pierde. Există șansă pentru print, dar există șansă pentru foarte puțini care vor înțelege că trebuie să facă jurnalismul acela ca la carte ca să convingă oamenii să scoată banul. – Claudiu Șerban, Owner CLS Media
  15. Tristețea pieței de media vine din faptul că doar brandurile mici au curajul absolut, în timp ce brandurile mari au reticență față de propriul model. – Raluca Iacob, Head of Strategy @ Publicis România
  16. (Legat de oamenii de marketing care mint) Trebuie să-ți găsești lucrul la care te pricepi. După aceea, celălalte vin de la sine. Se pot întâmpla accidente, iar atunci trebuie să fii onest, dar trebuie să fii onest și atunci când spui la ce ești bun, iar dacă nu ești onest, vei fi amendat. – Raluca Iacob, Head of Strategy @ Publicis România
  17. (Aici discutăm despre ecranele din viața noastră ca arhetipuri jungiene – Arhetipurile lui Jung) TV-ul ca și ecran e jokerul, ne distrează. E prezent tot timpul și vorbește întruna, nu-l luăm foarte în serios, avem un caracter pasiv în relația cu tv-ul, dar nu avem alte așteptări. – Dan Șendroiu, Strategy Director @ Graffiti BBDO
  18. PC-ul e înțeleptul. E o raportare diferită. Ai așteptări. Înveți mai multe de la PC decât de la TV. Aștepți un challenge. Nu ești deschis pentru emoție și entertainment (vorbim de internet). – Dan Șendroiu, Strategy Director @ Graffiti BBDO
  19. Telefonul este arhetipul iubitei. Este intim, este o relație chiar și de gelozie, este o legătură emoțională strânsă. Așteptările cu telefonul mobil și ce ne vine prin telefonul mobil trebuie să ne cunoască pe noi ca consumator precum un „lover”. Nu se iartă indiscreția. Telefonul trebuie să știe ce-mi place, trebuie să mă facă să mă simt cel mai confortabil, să fie locul unde mă regăsesc și cu care îmi găsesc cele mai plăcute locuri. Să mă surprindă. – Dan Șendroiu, Strategy Director @ Graffiti BBDO
  20. Tableta este arhetipul wizardului. Magicianul. Tableta poate fi TV, mobil sau PC. Are cea mai slabă personalitate. Poate să facă orice, să fie orice. Ne poate satisface o varietate de servicii. E un amestec din toate celălalte. Experiență, educare, entertainemnt, dar și intimitate. – Dan Șendroiu, Strategy Director @ Graffiti BBDO
  21. Brandul tău nu poate fi simultan toate arhetipurile. Majoritatea consumatorilor nu-și doresc asta, de aceea ecranele trebuie folosite diferit prin ceea ce vrei să transmiți. – Dan Șendroiu, Strategy Director @ Graffiti BBDO

Acestea au fost cele 21 de idei de la Future of Media 2015. Sper că nu ați obosit citind și v-au fost de ajutor. Până data viitoare, să urmărim ce s-a spus la ediția aceasta și să punem în aplicare sfaturile de mai sus.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *